پرسش های متداول مستند سازی

پست پروداکشن

پست پروداکشن اصلی

پست پروداکشن(Post Production)  یا پرداخت پس از رندر به بهبود حالت کلی رندر توسط نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ اتلاق می گردد. قسمتی از فرایند تولید تصاویر که پس از ایجاد صحنه های سه بعدی در نرم افزار های تخصصی و گرفتن رندر در این نرم افزارها انجام می شود، مرحله تصویر خام رندر گرفته شده وارد فتوشاپ شده و مرحله پست پروداکشن شروع می شود. در این حالت با توجه به اینکه نرم افزار فتوشاپ به منظور کار با تصاویر دو بعدی مورد استفاده قرار می گیرد، می توان از آبجکت های(Cut out) و یا از تصاویر درخت، آسمان، چمن و … با فرمت png بهره گرفت. از تکنیک های دیگری که در پست پروداکشن مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از براش ها است، با استفاده از براش ها می توان انواع زمینه ها، ابرهای مختلف یا پرنده ها و همچنین نور پردازی های قوی را ایجاد نمود.

یکی از مهمترین قسمت های پست پروداکشن، ایجاد تیرگی و روشنی یا اعمال تنظیم های مختلف نوری برروی تصویر رندر شده، ایجاد فصول و شرایط مختلف آب و هوایی، افزودن آبجکت ها و پرسوناژهای دلخواه، افزودن و اصلاح بافت ها و مهم تر از همه باعث صرفه جویی و کاهش زمان رندرگیری آبجکت ها می باشد. لازم به ذکر است که پست پروداکشن در گذشته بیشتر میان طراحان مخصوصا معماران رواج داشته است اما امروزه در ساخت انیمیشن و حتی فیلم های سینمایی هالیوود به نام پست پرو مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *